2 de maig de 2024
Ajuntament de la Sénia

Política de Privacitat

  1. RESPONSABLE DEL TRACTAMENT 

L’Ajuntament de la Sénia és el responsable del tractament de les dades recollides a través dels llocs web dels quals és titular, https://lasenia.cat/web/, relatius al desenvolupament de les seves competències, funcions i serveis, així com de la resta de tractaments inclosos en les activitats de tractament del REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT.

  • Adreça Postal: C.Tortosa 1, 43560 La Sénia
  • Telèfon: 977713000

2. DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES 

  • Dades de contacte. Telèfon. 977713000.

3. INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES 

L’Ajuntament de la Sénia, com a responsable del tractament de dades personals, garanteix un nivell adequat i coherent de protecció de les persones físiques respecte a les seves dades personals, objecte de tractament, d’acord amb els requeriments del Reglament general de protecció de dades (RGPD 2016/679), la Llei orgànica 3/2018 de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) i la Llei orgànica 7/2021 de protecció de dades personals tractades per a fins de prevenció, detecció, recerca i enjudiciament d’infraccions penals i d’execució de sancions penals i també d’altres normatives sectorials que puguin ser d’aplicació.

L’Ajuntament de la Sénia realitza tractaments dades personals amb plena responsabilitat i lleialment, i d’acord amb bases jurídiques que permeten la licitud dels tractaments en compliment del RGPD i de la LOPDGDD i ha adoptat les mesures de seguretat tècniques i organitzatives, apropiades als riscos avaluats i identificats objectivament per als drets i llibertats de les persones interessades, als quals podrien donar lloc les dades tractades i els tractaments realitzats per l’Ajuntament de la Sénia.

L’Ajuntament de la Sénia aplica el principi de transparència en el tractament de dades personals, facilitant a les persones interessades la informació sobre els tractaments requerida pel RGPD i per la LOPDGDD, de manera clara, concisa, fàcilment accessible, completa i amb un llenguatge fàcil d’entendre; alhora, facilita l’exercici de drets per mitjà de formularis disponibles a l’abast de les persones interessades:  https://lasenia.eadministracio.cat/?x=5imTq*CKF8hAaQ-7anLT781kg84xpLgJZ4GTK9JbuVNTk7Mxf8xz2DbSW6f6du24cWi9kJHKqFrX3gnd4WGDg40QaWt7CfSNGDPU3reLipbKSP*2YM-rPuZfryOuBQ5dFTRhH1myJr5ciI2f20oeA9U*mgJtyUyo8jqVlGmDu3aiOJ*vQ4Y5BjpkjxTRtey0vKjzKgCnMFj77qBA0vDMIw

4. REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT

L’Ajuntament de la Sénia gestiona i manté un registre de les següents activitats de tractament efectuades sota la seva responsabilitat: 

1GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS30SISTEMA DE CÀMERES DE VIDEOVIGILANCIA  
2SELECCIÓ DE PERSONAL  31PROMOCIÓ ECONÒMICA
3PROTOCOL I COMUNICACIÓ (AGENDA INSTITUCIONAL)  32ACTIVITATS
4MEMBRES DE LA CORPORACIÓ33EDUCACIÓ  
5PADRÓ MUNICIPAL D’HABITANTS  34CULTURA  
6GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA I ECONÒMICA  35ESPORTS  
7IMPOSTOS MUNICIPALS  36HABITATGES D’ÚS TURÍSTIC
8TAXES MUNICIPALS  37TURISME
9PREUS PÚBLICS  38MEDI AMBIENT
10CONTRIBUCIONS ESPECIALS  39PARTICIPACIÓ CIUTADANA
11PRESTACIONS PATRIMONIALS DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI (PPPNT)40CONSUM
12 EXPEDIENTS SANCIONADORS  41CEMENTIRI
13REGISTRE D’ENTRADA I SORTIDA DE DOCUMENTS42USUARIS DE DEIXALLERIA
14CENS D’ANIMALS DOMÈSTICS  43SUBVENCIONS
15REGISTRES D’UNIONS CIVILS  44INFÀNCIA, ADOLESCÈNCIA I JOVENTUT  
16 REGISTRE DE PARELLES ESTABLES45REGISTRE D’ANIMALS POTENCIALMENT PERILLOSOS
17REGISTRE D’ASSOCIACIONS I ENTITATS DEL MUNICIPI46REGISTRES SANITARIS (SALUT PÚBLICA)
18CONTRACTACIÓ47REGISTRE D’INTERESSOS I BÉNS PATRIMONIALS
19GESTIÓ PATRIMONIAL48USUARIS ACCÉS ARXIU MUNICIPAL
20CONVENIS DE COL·LABORACIÓ49PLANEJAMENT URBANÍSTIC
21CONTRACTES ADMINISTRATIUSERVEIS SOCIALS BÀSICS50EXPROPIACIONS
22PERSONES AMB DEPENDÈNCIA/GEN GRAN51RADIO FM LA SENIA
23SERVEIS COMUNS PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT52ATENCIÓ DE DRETS DE PROTECCIÓ DE DADES  
24PERSONES AMB DROGODEPENDÈNCIES I/O ALTRES ADDICIONS53ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA  
25SERVEI D’ATENCIÓ A LA IMMIGRACIÓ54QUEIXES
26ATENCIÓ A LA DONA, VIOLÈNCIA DE GÈNERE I HOMOFÒBIA55GESTIÓ DE BRETXES DE SEGURETAT  
27SERVEI D’ATENCIÓ INTEGRÀL LGTBI+56SISTEMA INTERN D’INFORMACIÓ
28GRUA MUNICIPAL   
29ACTUACIONS DE LA POLICIA LOCAL   

5. FINALITATS DELS TRACTAMENTS  

5.1. Finalitats dels tractaments de les dades personals de les persones usuaris del/s lloc/s web 

Les dades personals dels usuaris del lloc web https://lasenia.cat/web/, es tractaran per a les següents finalitats: 

A. Prestació dels serveis i gestió dels tràmits municipals. 

B. Bústia de contacte, queixes o suggeriments.

C. Respondre a les seves sol·licituds,  instàncies  i/o cites.

5.2. Finalitats dels tractaments de les dades personals de persones interessades relacionades amb serveis i activitats de l’ajuntament de la Sénia (informació ampliada). 

Les finalitats del tractament del conjunt d’activitats de tractament de l’Ajuntament de la Sénia, derivades del desplegament de les seves competències, funcions I serveis estan contingudes en el REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT

6. BASE JURÍDICA DE LEGITIMACIÓ DELS TRACTAMENTS DE DADES PERSONALS  

D’acord, amb l’article 6.1. del Reglament General de Protecció de Dades, l’Ajuntament de la Sénia tracta les dades personals sobre la base d’alguna de les següents bases jurídiques, tal i com consta en el REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT:

  • Article 6.1.a) l’interessat va donar el seu consentiment per al tractament de les seves dades personals per a un o diversos fins específics; 
  • Article 6.1.b) el tractament és necessari per a l’execució d’un contracte en el qual l’interessat és part o per a l’aplicació a 
  • petició d’aquest de mesures precontractuals; 
  • Article 6.1.c) el tractament és necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament; 
  • Article 6.1.d) el tractament és necessari per a protegir interessos vitals de l’interessat o d’una altra persona física; 
  • Article 6.1.e) el tractament és necessari per al compliment d’una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament. 

7. DESTINATARIS DE LES DADES PERSONALS 

Les dades personals tractades per l’Ajuntament de la Sénia podran cedir-se a tercers, en els casos determinats, amb la identificació del cessionari de les dades, per a cada activitat de tractament, com consta en el REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT

8. EXERCICI DE DRETS DE PROTECCIÓ DE DADES 

8.1. Drets de les persones interessades 

  1. Dret d’accés. Dret de les persones interessades a saber si el responsable del tractament tracta dades personals seves i, si és així, té dret a accedir a aquestes dades i a obtenir la informació següent: 
  2. La finalitat del tractament, les categories de dades personals que es tracten i els destinataris o les categories de destinataris als quals s’han comunicat o es comunicaran les dades. 
  3. El termini previst de conservació de les dades personals o els criteris utilitzats per determinar-lo. 
  4. El dret a sol·licitar al responsable del tractament la rectificació o la supressió de les dades, la limitació del tractament o el dret a oposar-s’hi. 
  5. El dret a presentar una reclamació davant d’una autoritat de control. 
  6. L’origen de les dades, quan no s’han obtingut de l’interessat. 
  7. L’existència de decisions automatitzades, inclosa l’elaboració de perfils, la lògica aplicada i les conseqüències d’aquest tractament. 
  8. En cas de transferències internacionals de dades, les garanties adequades que s’ofereixen. 

B. Dret de rectificació. Dret de les persones interessades a rectificar les seves dades personals inexactes i que es completin les que siguin incompletes.  El responsable ha de comunicar la rectificació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat prèviament les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats.  

C. Dret de supressió. Dret de les persones interessades a obtenir la supressió de les seves dades personals, quan: 

  • Les dades ja no són necessàries per a la finalitat per a la qual es van recollir. 
  • Es revoca el consentiment en el qual es basava el tractament. 
  • L’interessat s’oposa al tractament. 
  • Les dades s’han tractat il·lícitament. 
  • Les dades s’han de suprimir per complir una obligació legal. 

D. Dret d’oposició. Dret de les persones interessades a oposar-se al tractament de les seves dades personals, quan: 

  • El tractament es basa en l’interès públic o l’exercici de poders públics conferits al responsable, o en l’interès legítim perseguit pel responsable del tractament o per un tercer. En aquest cas, l’oposició s’ha de fonamentar en motius relacionats amb la seva situació personal. 
  • El responsable del tractament les ha de deixar de tractar, tret que el responsable acrediti un interès legítim que prevalgui sobre el de l’interessat o sigui necessari per exercir o defensar reclamacions. 
  • El tractament té per objecte el màrqueting directe, inclosa l’elaboració de perfils relacionats amb aquest màrqueting. 
  • El tractament té finalitats estadístiques o de recerca científica o històrica i s’invoca un motiu relacionat amb la seva situació personal. 

E. Dret a la limitació del tractament. Dret de les persones interessades a que es marquin les seves dades de caràcter personal conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament en el futur. La limitació del tractament implica que, a petició de la persona interessada, les seves dades personals es deixin de tractar. 

La limitació es pot sol·licitar quan: 

  • La persona interessada ha exercit els drets de rectificació o oposició i mentre el responsable determina si escau atendre la sol·licitud. 
  • El tractament és il·lícit, fet que determinaria l’esborrat de les dades, però l’interessat s’oposa a la supressió. 
  • Les dades ja no són necessàries per al tractament, fet que determinaria l’esborrat de les dades, però l’interessat s’oposa a la supressió perquè les necessita per formular, exercir o defensar reclamacions. 

F. Dret a la portabilitat de les dades (si s’escau)L’interessat té dret a rebre les seves dades personals que ha facilitat a un responsable del tractament en un format estructurat, d’ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable, si es compleixen els requisits següents: 

  • El tractament es basa en el consentiment o en un contracte. 
  • El tractament es fa per mitjans automatitzats. 

D’altra banda, aquest dret no es pot exercir quan el tractament es fonamenta en el compliment d’una missió d’interès públic o inherent a l’exercici del poder públic. 

8.2. Com exercir els drets de protecció de dades 

Les persones interessades poden exercir davant l’Ajuntament de la Sénia els seus drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat de les dades, si s’escau, oposició i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, inclosa l’elaboració de perfils.   

De la mateixa manera, en els tractaments de les dades, la legitimació de les quals es basi en el consentiment atorgat per la persona interessada, aquesta té el dret a retirar aquest consentiment en qualsevol moment, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la seva retirada.  

Per a l’exercici de tals drets, les persones interessades poden presentar la seva sol·licitud presencialment a l’Ajuntament de la Sénia, a l’adreça https://lasenia.cat/web/  o a la seu electrònica de l’Ajuntament de la Sénia https://lasenia.eadministracio.cat/privacy.11 

En tot cas, les persones interessades tenen dret, sempre que ho considerin oportú, a presentar una reclamació davant l’APDCAT https://apdcat.gencat.cat/ca/inici.  

9. CONSERVACIÓ DE LES DADES  

L’Ajuntament de la Sénia conserva les dades personals que tracta en servidors de l’ESPAI ECONÒMIC EUROPEU.  

Les dades personals esmantenen de manera que es permeti la identificació de les persones interessades durant no més temps del necessari per complir amb les finalitats del tractament de les dades personals, que han estat informades; les dades personals podran conservar-se durant períodes més llargs sempre que es tractin exclusivament amb finalitats d’arxiu en interès públic, fins de recerca científica o històrica o fins estadístics. 

En particular, els terminis de supressió de les dades consten determinats en cada activitat de tractament sota responsabilitat de l’Ajuntament de la Sénia, incloses en el REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT

Específicament, les dades personals tractades per un SISTEMA DE CONTROL D’ACCÉS O DE CÀMERES DE VIDEOVIGILÀNCIA, es conservaran durant un termini màxim d’un mes des de la seva captació. 

10. PROCEDÈNCIA, I VERIFICACIÓ I CONSULTA DE LES DADES PERSONALS 

10.1. Procedència de les dades personals 

Les dades personals objecte de tractament per l’Ajuntament de la Sénia, en compliment d’una missió realitzada en interès públic, en exercici de poders públics conferits al responsable del tractament, en compliment d’una obligació legal, en execució d’un contracte o mitjançant la prestació del consentiment per les persones interessades, procedeixen directament de les persones interessades o dels seus representants. 

En el cas que les dades no procedeixin directament de les persones interessades, per exemple, si procedeixen d’altres administracions públiques, es donarà compliment a l’article 14 del RGPD, facilitant a l’interessat la informació addicional requerida quan les dades personals no s’hagin obtingut de l’interessat, incloent específicament la informació sobre l’origen de les dades i sobre les categories de dades personals objecte de tractament. 

10.2. Dret dels ciutadans a no aportar documents que ja es trobin en poder de l’Administració actuant o hagin estat elaborats per qualsevol altra Administració  Article 28.2 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, modificat per la Disposició final dotzena de la LOPDGDD: en el supòsit d’un tractament de les dades derivat de les relacions dels ciutadans amb l’Ajuntament de la Sénia i que pot incloure operacions de comunicació, consulta i verificació de dades entre administracions públiques, l’Ajuntament de la Sénia realitzarà aquest tractament en compliment d’una obligació legal, una missió d’interès públic o en l’exercici de poders públics i informarà el ciutadà, en aplicació del principi de transparència, sobre les dades que seran consultades per a la resolució de la gestió o del  tràmit en qüestió, com també de la possibilitat d’exercir els seus drets en matèria de protecció de dades, entre ells, específicament, el dret d’oposició, basat en motius relacionats amb la seva situació personal o particular.