LÍNIA VERDA A TRAVÉS DE L’APP

Gràcies a la implantació d’aquest servei, els veïns disposen d’un canal directe de comunicació amb l’Ajuntament per a informar sobre els desperfectes localitzats al municipi. Línia Verda afavoreix l’ús de les “bones pràctiques” mediambientals i en conseqüència, en el desenvolupament d’un municipi sostenible.

NOVEMBRE 2017 – El servei Línia Verda es va implantar a La Sénia l’any passat. Els veïns d’aquesta localitat han demostrat una molt bona acollida del servei i la prova d’això, és l’ús continu que en fan del mateix.

A La Sénia, el tipus d’incidències que més s’han comunicat són aquelles que fan referència a “Punts d’aigua”, seguit del “Enllumenat públic”, “Neteja” i “Voreres i calçades”. A dia d’avui, ja s’han rebut 758 incidències, de les quals el 86% ja han estat solucionades.

Per a poder utilitzar aquest nou servei, és necessari procedir a la descarrega de l’APP Línia Verda. Per a poder descarregar-la, l’usuari accedeix a Google Play o APP Store en funció de la tecnologia del seu Smartphone (Android/iOS).  Una vegada localitzada l’APP, es realitza la descàrrega de forma gratuïta. A partir d’aquest moment, l’usuari selecciona el municipi sobre el que vol comunicar la incidència. El procés és molt ràpid i senzill.

Per a comunicar una incidència, només cal prémer al botó “Notifica la teva incidència”. Llavors, un desplegable amb diferents tipologies d’incidències apareix a la pantalla. L’usuari selecciona aquella tipologia sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l’APP detecta les coordenades exactes on s’ubica la incidència. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i una observació sobre la mateixa. Tan sols queda donar-li al botó d’enviar. Una vegada enviada, el personal de l’Ajuntament rep la notificació de la incidència comunicada. A partir d’aquest moment s’inicien els tràmits per a donar-li solució a la incidència detectada. El ciutadà a la vegada, rep una notificació al seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi a l’estat de la mateixa incidència.

A través de Línia Verda, l’usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només cal seleccionar l’opció de “Fes la teva consulta”. En un termini de 24 hores tindrà una resposta per part d’un equip d’experts en la matèria, de forma completament gratuïta.

Al servei Línia Verda també es pot accedir a través del domini  www.liniaverdalasenia.cat. A més a més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l’usuari disposa d’un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc.).

 

Línia Verda també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic al número 902 193 768 en horari de 9.00 hores a 18.00 hores (cost de la trucada 0,07 €/min).

 

L’Ajuntament de La Sénia se sent molt satisfet dels resultats obtinguts fins a la data i agraeix l’important participació ciutadana que demostra la implicació i interès dels veïns pel seu municipi.